LG, OLED stratejisi ile gelirlerini artırdı!

LG Display, OLED Stratejisi ile Faaliyet Karını Artırdı

LG Display, 2025 yılının ilk çeyreğinde üst üste ikinci kez faaliyet karı açıkladı. Şirket, OLED dönüşüm sürecine hız vererek gelirlerini artırdı ve operasyonel verimliliğini yükseltti. Açıklanan finansal verilere göre, LG Display ilk çeyrekte 33,5 milyar won (yaklaşık 23 milyon dolar) faaliyet karı elde etti.

LG, OLED Stratejisi ile Gelirlerini Yükseltti

Geçen yılın aynı dönemine kıyasla şirketin gelirlerinde yüzde 15’lik bir artış yaşandı. Bu büyümeye TV, IT ve mobil cihazlara yönelik OLED panel sevkiyatlarındaki artış ile döviz kurlarındaki değişimler etkili oldu. OLED ürünlerin toplam gelirdeki payı yüzde 55’e ulaşarak, firmanın stratejik dönüşüm sürecinin sonuç verdiğini gösterdi.

Ayrıca LG Display, geçen yılın aynı dönemine göre faaliyet kârında yaklaşık 500 milyar won’luk bir iyileşme sağladı.

Şirketin gelir dağılımına bakıldığında; TV panellerinin toplam gelirlerin yüzde 22’sini, IT cihazlarına yönelik panellerin yüzde 35’ini, mobil ve diğer cihazlara yönelik ürünlerin yüzde 34’ünü oluşturduğu görülüyor.

LG Display, küçük ve orta boy OLED segmentindeki rekabet gücünü artırmayı sürdürüyor. Özellikle IT cihazları tarafında, Tandem OLED teknolojisine odaklanarak bu alandaki liderliğini daha da sağlamlaştırmayı amaçlıyor. Ayrıca Guangzhou’daki büyük ölçekli LCD fabrikasının elden çıkarılmasıyla birlikte OLED üretim kapasitesi yükseltilecek.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce LG’nin son dönemde izlediği strateji doğru mu? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.

TSMC, 1.4 nm Üretim Sürecini Duyurdu!

TSMC, yeni 1.4 nm üretim süreci için hazırlıklara başladı. Bu teknolojinin, performans tarafında fark yaratması bekleniyor.

Related Posts

En uzun menzilli elektrikli araba belli oldu: Citroen, Togg veya BYD değil

Elektrikli otomobil sektöründe rekabet hız kesmeden devam ederken, Tesla menzil konusunda çıtayı bir adım daha yukarı taşıdı. Çin’de tanıtılan yeni modelde markanın bugüne kadar ürettiği en uzun menzilli araç olarak öne çıktı.

Otomotiv sektöründe fren patladı

Temmuz ayında ikinci el araç fiyatları bir önceki aya göre yüzde 1,9 arttı. 2025 başından bu yana enflasyon yüzde 18,3 seviyesinde gerçekleşirken, Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre yılın ilk 7 ayında otomotiv ihracatı adet bazında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artarak 630 bin 992 adede yükseldi.

3 yıl önce ortaya çıkan şirket Chrome’u almak için servet önerdi

Teknoloji dünyasında dengeleri değiştirebilecek sürpriz bir gelişme yaşandı. Yapay zekâ odaklı arama motoru girişimi Perplexity, Google’ın yıllardır piyasanın lideri konumundaki web tarayıcısı Chrome için 34,5 milyar dolarlık dev bir satın alma teklifi sundu.

Robotlar ve canlılar arasında savaş başladı: Robot yengeç parçalara ayrıldı

Bilim insanlarının gözlem amacıyla yerleştirdiği robotik yengeç, gerçek akranlarının saldırısına uğradı.

Ne BYD ne de Skoda: En çok satan otomobil markaları belli oldu

Temmuz ayında Türkiye otomobil pazarında en çok tercih edilen marka Renault oldu. Ay boyunca 10 bin 76 adetlik satış gerçekleştiren marka, listenin ilk sırasına yerleşti. Renault’u 6 bin 869 adetle Fiat, 5 bin 709 adetle Volkswagen takip etti.

Togg ilk kez başka bir ülkede satışa çıkıyor

Ülkenin önden gelen medya kuruluşlarından Bild Gazetesi haber duyurdu. Togg önümüzdeki aylarda ilk kez Türkiye dışında başka bir ülkede satışa çıkıyor.